پناهندگی آلمان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گردشگری و آدرس dominic.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 232
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 87
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 272
:: بازدید ماه : 2269
:: بازدید سال : 18956
:: بازدید کلی : 92654

RSS

Powered By
loxblog.Com

نام رسمی آن کشور همسود (مشترک‌المنافع) دومینیکا و پایتخت آن روسو است.دومینیکا در ۳ نوامبر ۱۹۷۸ از بریتانیا اعلام استقلال کرد.واحد پول آن دلار کارائیب شرقی نام د

پناهندگی آلمان
چهار شنبه 26 مهر 1402 ساعت 19:56 | بازدید : 179 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

پناهندگی آلمان

 

در حال حاضر، این خدمت توسط مجموعه ویزا سنتر ارائه نمی‌شود. تلاشمان در این صفحه، تنها ارائه اطلاعات صحیح و به روز در این رابطه است. برای اطلاع از سایر خدمات ما و روش‌های دیگرِ مهاجرت، فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید.

پناهندگی در آلمان یکی از راه‌های اخذ اقامت این کشور است. با توجه به اقتصاد و شرایط آلمان برای پذیرش ملیت‌های مختلف، افراد بسیاری از سراسر جهان تمایل به کار و زندگی در این کشور دارند. شاید در نگاه اول این روش بسیار ساده به نظر برسد. اما حقیقت این است که مهاجرت از این راه دردسرها و مخاطرات خاص خود را دارد.

اگر قصد مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی دارید بهتر است تا آخر این مطلب با ما باشید. در ادامه شرایط آلمان برای پناهندگان، انواع پناهندگی و مسیری که هر فرد برای پناهندگی به این کشور لازم دارد، بررسی شده است. البته راه‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که شامل مهاجرت کاری به آلمان، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و … است.

شرایط پناهندگی آلمان

مطابق با کنوانسیون پناهندگان ژنو، پناهنده فردی است که در کشور خود، به دلیل نژاد، مذهب، عقاید سیاسی، تحت آزار و اذیت قرار می‌گیرند و امنیت جانی و زندگی ندارند. همچنین برخی افراد درصورتی‌که به کشور خود بازگردند خطرات زیادی آن­ها را تهدید می‌کند.

متقاضیان می‌توانند پس از تکمیل پروسه و تأیید شرایط پناهندگی در آلمان، اقامت داشته باشند. دلایل حفاظتی مختلفی وجود دارد که بر اساس آن فرد می‌تواند پناهندگی بگیرد. اشکال مختلف حمایت دارای شرایط حقوق متفاوتی است.

پس از درخواست پناهندگی آلمان، اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان (BAMF) بررسی می‌کند که آیا شرایط پناهندگی در آلمان را دارید؟ این شرایط شامل دلایلی است که شما نمی‌توانید به کشور خود بازگردید. در صورت تأیید شرایط و دلایل کافی مورد حمایت این کشور قرار می‌گیرید.

آمار پناه­جویان در آلمان در سال‌های اخیر و ویزای آلمان

داده‌های بانک جهانی نشان می‌دهد که از سال 2015 تا 2020 مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی افزایش زیادی داشته است، به‌گونه‌ای که جمعیت این مهاجران از 316,098 نفر در سال 2015 به بیش از 1 میلیون در سال 2020 رسیده است. نمودار جمعیتی پناه­جویان در زیر آمده است.

 

انواع پناهندگی آلمان

اگر فردی به دلایل سیاسی یا بشردوستانه به آلمان فرار کرده باشد و قصد اقامت در این کشور را داشته باشد، می‌تواند درخواست پناهندگی بدهد. اگر درخواست پناهندگی تائید شود، اجازه اقامت آلمان دریافت خواهد کرد. در آلمان سه نوع مختلف حمایت از پناهندگان وجود دارد.

  • فرد مستحق پناهندگی (Asylberechtigung)
  • پناهندگان به رسمیت شناخته شده (Flüchtling)
  • فردی که قصد برخورداری از حمایت‌های بشردوستانه دارد (Subsidiärer Schutz)
  • پناهندگی المان با ویزای ایتالیا

در اینجا هر کدام از روش‌ها و مجوزهای اقامت را که برای پناهندگان صادر می‌شود بررسی کنید:

1- حق پناهندگی – مشکلات سیاسی (Asylberechtigung ) (§ 25 بند 1 قانون اقامت)

طبق قانون اساسی آلمان حق پناهندگی به کسانی داده می‌شود که به دلیل مشکلات سیاسی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. یا به دلیل «نژاد»، مذهب، ملیت، عقاید سیاسی یا عضویت در یک گروه اجتماعی خاص، زندانی‌شده باشد. شکنجه‌های سیاسی حتماً باید از طرف دولت انجام گیرد و اگر توسط گروه خاصی این شکنجه‌ها انجام شود، حق پناهندگی آلمان داده نمی‌شود. شرط اصلی برای این نوع پناهندگان این است که از کشوری امن سفر نکرده باشند.

نکته: فرد در صورتی پناهنده محسوب می شود که از طریق کشورهای ثالث امن مانند کشورهای عضو اتحادیه اروپا، نروژ و سوئیس وارد آلمان نشده باشد. بر این اساس به افرادی که از طریق مسیرهای زمینی به آلمان دسترسی دارند، پناهندگی داده نمی‌شود. تنها در صورتی‌ست که مستقیماً با هواپیما به آلمان آمده باشد.

2- حمایت از پناهندگان بر اساس کنوانسیون پناهندگان ژنو (§ 25 بند 2 حکم 1 جایگزین 1 قانون اقامت)

پناهندگانی که بر اساس قانون پناهندگان ژنو به رسمیت شناخته‌شده‌اند، دارای همان حقوقی هستند که افراد گروه حق پناهندگی دارند. وضعیت پناهندگی به افرادی اعطا می‌شود که در کشور خود به دلیل «نژاد»، مذهب، ملیت، عقاید سیاسی یا عضویتشان در یک گروه اجتماعی خاص مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

 

3- حمایت فرعی – نقض قوانین بشر (§ 25 جزء 2 جمله 1، جایگزین 2 قانون اقامت)

افرادی که حق پناهندگی ندارند یا طبق قوانین ژنو پناهنده محسوب نمی‌شوند، می‌توانند تحت حمایت فرعی قرار گیرند. این حمایت فرعی برای افرادی‌ست که تحت آزار و اذیت قرار نمی‌گیرند، اما در معرض خطر جدی قرار دارند. به‌عنوان‌مثال به دلیل جنگ در معرض خطرند، یا در معرض آسیب جدی درنتیجه نقض حقوق بشر در کشور خود(مانند مجازات اعدام، شکنجه، رفتار غیرانسانی) قرار دارند. این گروه از افراد باید اثبات کنند که در صورت بازگشت به کشور خود، مورد آزار و اذیت قرار­گرفته و زندگی آنها در خطر است.

افراد دارای حمایت فرعی، مجوز اقامت برای یک سال دریافت می کنند و از نظر حقوقی امتیازات کمتری نسبت به پناهنده‌ها دارند. اگر وضعیت در کشور فرد پناهنده تغییر نکند، می تواند این مدت را دو سال تمدید کند. حداقل پس از پنج سال، می تواند تحت شرایط خاصی اجازه اقامت دائم دریافت کند.

 

حقوق افراد پناهنده

افراد پناهنده به آلمان پس از پذیرفته شدن توسط اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان (BAMF) دارای حقوقی در کشور آلمان هستند:

  • می توانند همسر و فرزندان خردسال خود را به آلمان بیاورید (یا اگر مجرد باشد والدین خود را به آلمان بیاورد)
  • مجوز کار دارد و در صورت بیکاری، کمک هزینه بیکاری دریافت خواهید کرد یا برای یافتن کار به فرد کمک می‌شود.
  • امکان استفاده از امکانات اموزشی (مدرسه – دوره های اوسبیلدونگ – دانشگاه)
  • امکان شرکت در دوره ادغام



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: